Skip to main content

El santuari de st. Segimon ofereix productes de Plana de Vic

El 3 de juliol es va obrir la nova posada del Santuari de Sant Segimon, al peu del Montseny, tancat durant 10 anys i en obres de rehabilitació per poder tornar a oferir al visitant unes vistes immillorables, una estada de tranquil·litat i un llegat cultural incalculable.

El propietari de Sant Segimon és la família De Puig. I aquests últims anys han estat treballant en el projecte de rehabilitació que ha contemplat quatre grans aspectes que tenen impacte a l’entorn:

1. Inversió en energies renovables, com en la instal·lació d’un molí aerogenerador per subministrar corrent elèctric al Santuari.

2. Rehabilitació d’una posada on s’hi pot menjar i en un futur molt proper pernoctar per donar-li ús de refugi de muntanya.

3. Coberta de l’església del Santuari per tal de conservar l’edificació i consolidar l’estructura i permetre que l’excursionista ho pugui visitar.

4. Recuperació de pastures amb un acord signat amb la Diputació de Barcelona amb vaques de raça albera, una de les poques races autòctones de Catalunya que  actualment només es pot trobar a  Espolla (Figueres). A l’entorn del santuari de moment hi ha 60 caps per iniciar-ne la recuperació.

Una llarga i extensa història vinculen la família De Puig i la Cooperativa Plana de Vic, sobretot perquè des de fa molts anys n’han estat socis. Malgrat els canvis en l’orientació dels negocis familiars sempre s’ha anat mantenint la relació fins al dia d’avui. Tant és així que, arran d’un acord de cooperació entre la família propietària del Santuari i la Cooperativa, els excursionistes que vagin a visitar-ho podran gaudir d’un menú de muntanya de dijous a diumenge amb fideus de muntanya, escudella, amanides d’arròs i l’especialitat de la casa, carn a la brasa amb porc Duroc i vedella femella de Plana de Vic. Productes amb el distintiu de la Generalitat de producte de proximitat i, per tant, molt vinculat amb la comarca i amb els socis ramaders de la Cooperativa, com és el porc Duroc Plana de Vic en les seves diferents formes, llom, botifarra, embotit, etc. Ignasi de Puig que és la persona de la família que està tirant endavant el projecte i l’arrencada comenta: “Hem tingut visites molt diverses, des d’alcaldes   d’ajuntaments del voltant, fins a grups de francesos, passant per molta gent de Vic ja habitual de la zona”. “Es sorprenen de les dimensions del local i com d’econòmic és menjar-hi. El producte més demanat és la botifarra de porc Duroc Plana de Vic amb patata a la graella, seguida de l’arròs de muntanya”, detalla.

Cooperativa Plana de Vic manté la facturació i millora un 12% el resultat d’explotació

Gràcies al bon resultat d’explotació i un menor impacte de les despeses financeres (-32,0%) fa que el benefici hagi incrementat respecte l’any anterior.

Vic, 23 de juny de 2015. La Cooperativa Plana de Vic tanca l’exercici 2014 amb una facturació global de 59 milions d’euros. Això representa una lleugera reducció envers el 2013, d’un 1,3%, per bé que no és fruit d’una reducció real de l’activitat productiva, sinó més pròpiament com a conseqüència de la caiguda dels preus dels cereals.

Així, la producció de pinso s’ha situat a la ratlla dels 100 milions de tones, el que representa un augment d’un 4,7% sobre la producció assolida el 2013. Per espècies animals, el 61% d’aquesta producció va destinada al sector porcí, seguit del 24% de vaques i un 7% de vedells. La resta es distribueix entre altres produccions de pinsos i la venda de primeres matèries.

Durant l’any 2014 s’han comercialitzat 127 mil porcs, en línia amb el 2013, majoritàriament en operacions al mercat nacional d’acord amb els preus més favorables del mercat intern.

La facturació de la secció lletera ha tornat a augmentar significativament respecte a l’any anterior. Les vendes han estat d’un valor de 10,1 milions euros.

Les botigues Plana de Vic, que s’ha definit com un àmbit estratègic de futur, ha tancat amb una caiguda de vendes de l’1,2%, seguint la línia de baixada del sector de l’alimentació a Catalunya (-0,8% segons dades de IDESCAT). El més destacable és el creixement de la categoria de la carn consolidant cada cop més el posicionament de producte de qualitat dissenya, gestiona i controla per la Cooperativa des de l’origen fins a les mans del consumidor.

Pel que fa a la Secció de Crèdit destaca l’increment de recursos captats, que a final d’any va superar lleugerament els 8 milions d’euros (+15%),

Carnovic, la sala d’elaboració i especejament de la Cooperativa, cal destacar l’increment d’un 18% en volum de vendes arribant als 2,4 milions d’euros,principalment gràcies a tres grans grups de clients, les col·lectivitats, els industrials i la distribució on hi ha les botigues Plana de Vic.

Finalment, durant l’any 2014 s’ha mantingut l’aposta pel 2.0 a la Cooperativa Plana de Vic. El web planadevic.cat es reben actualment unes 2.500 visites mensuals i l’índex de noves sessions encara és força elevat ja que és del 51%. Pel que fa a xarxes socials, el Facebook aglutina més de 600 amics i Twitter 760 seguidors i creixent, uns valors força alts pel sector. Un dels valors més grans d’impuls que disposa la Cooperativa a la xarxa són les col·laboracions amb diferents agents socials com ara el Club Tr3sC.

La Cooperativa participa a l'activitat "Repte Empresa"

El passat divendres 8 de maig, la Cooperativa Plana de Vic va participar en l’activitat “Repte Empresa” que va tenir lloc a la Sala Sert de l’Edifici El Sucre de Vic.

Aquesta activitat està dins el programa “Empresa i Formació, creant els llaços del futur”, impulsat per Creacció, l’agència d’Emprenedoria, Innovació i Coneixement d’Osona juntament amb la Universitat de Vic – Universitat Central de Catalunya i el Consell Empresarial d’Osona.

L’objectiu principal és apropar el món empresarial amb l’educatiu. Per això es van plantejar per part de la Cooperativa d’una sèrie de reptes sobre l’àrea de negoci més tangible per aquest col·lectiu, les botigues Plana de Vic. Els reptes es van emmarcar l’any 2020 i emprant tres tècniques d’innovació i creativitat van haver de donar-hi resposta. Hi van participar 150 nens entre 10 i 12 anys de tres escoles d’Osona Marta Mata de Torelló i l’Escorial i l’Andersen de Vic.

Els 7 reptes que vam plantejar anaven a resoldre qüestions com ara: quina serà l’alimentació del futur? Quins productes hi haurà a la cistella de compra? Quines noves formes de compra existiran? Com s’hauran de dissenyar les botigues del futur? Com es fidelitzaran els clients? Com es comunicarà? Com evolucionarà el logotip?

A la part final de la jornada, un comitè de valoració, format per les entitats vinculades amb Creacció, va avaluar el treball dels 14 grups. La directora executiva de Creacció, Núria Macià; la presidenta del Consell Empresarial d’Osona, Lurdes Baulenas; el secretari general de la Fundació Universitària Balmes i secretari de Creacció, Josep Terradellas; el director de Cooperativa Plana de Vic, Pep Erra; el president de la delegació d’Osona de la Cambra de Comerç de Barcelona, Josep Pujades; un representant de Bon Preu; i Carme Saez, de LaFarga, van formar part del jurat. Tots els membres del comitè de valoració van felicitat els alumnes per la seva capacitat creativa i per l’esforç en pensar productes de futur.

Idees tant futuristes com una botiga amb només pantalles i atès per robots, pastilles que es desfaran amb l’aigua i seran l’alimentació del 2020 o xuxes de vedella van ser algunes de les propostes dels equips de treball. D’altres idees de més immediata avaluació com utilitzar codis bidi per donar informació dels productes, utilitzar pantalles informatives sobre els murals de la carn o una màquina expenedora de productes frescos.

El porc Duroc Plana de Vic atrau centenars de persones en el Mercat del Ram

1.600 persones participen en el concurs endevina el pes del porc Duroc, 

organitzat per Cooperativa Plana de Vic

 

Dins els actes que es van fer durant la fira del Mercat del Ram, Cooperativa Plana de Vic va organitzar el concurs “Endevina el pes del Porc Duroc” en el recinte Firal del Sucre on es va exposar un porc Duroc durant tot el cap de setmana perquè els visitants poguessin endevinar el pes i emportar-se el seu valor en productes carnis.

Diumenge a les 6 de la tarda, en presència del director de la Cooperativa, Josep Erra,  i el Regidor de  Benestar i Família, Salut i Joves de l’Ajuntament de Vic, Xavier Farrés es va pesar el porc Duroc.  Després de moltes juguesques i dubtes entre els participants, entesos i no tant,  es va saber el pes del porc en viu que va ser de 119 kg. A continuació es va procedir a l’escrutini de les butlletes, amb el resultat de que de les més de 1.600 que se’n van recollir en van sortir 14 de guanyadores, que havien encertat el pes exacte.

Tal i com marcaven les bases del concurs, es va fer el sorteig entre els 14 guanyadors, i la persona guanyadora del valor del porc en productes carnis de Plana de Vic va ser en Salva Lopez de Granollers.

Cooperativa Plana de Vic va organitzar aquest curs per tal de donar a conèixer i fer difusió entre els consumidors del porc Duroc que es ven a les  botigues Plana de Vic, perquè el client el descobreixi, el reconegui i el diferenciï ja que cada vegada és més apreciat per la seva qualitat de carn, pel seu gust i les seves qualitats nutricionals.

La Cooperativa Plana de Vic va néixer l’any 1966, ha estat any rere any participant en el mercat del Ram de manera activa, sent present en una fira emblemàtica en el sector, i per tot el públic en general que la visita.

Actualment la Cooperativa Plana de Vic  té a més de la botiga de la Rambla Hospital de Vic, una al centre comercial Sant Jordi de l’Ametlla del Vallès, i dues a Barcelona, una a Travessera de Gràcia i l’altra al carrer Còrsega.

 

Consulta aquí  les bases legals del concurs. 

Endevina el pes del porc Duroc

Vine a la Fira del Mercat del Ram i participa en el concurs!

Una vegada més, des de la Cooperativa es vol mostrar la qualitat de la carn que
comercialitza des de l’origen, i mostrar a tot el públic l’animal en viu.
En aquesta nova edició del Mercat del Ram la Cooperativa hi és present, com ja
és tradició. Una novetat d’aquesta any és que s’hi ha portat un porc Duroc, l’animal
que es comercialitza sota la marca Plana de Vic, perquè tots els assistents puguin
participar en un sorteig, en què cal endevinar quin és el pes del porc.

El premi per qui endevini el pes o s’hi apropi més és el  el valor d’aquest
amb productes carnis de Plana de Vic.
També s’ha renovat la imatge de l’estand  per tal d’explicar més gràficament la
qualitat dels productes i tot el procés des de l’origen fins al consumidor.

 

Veure les BASES LEGALS  DEL CONCURS